Y7A8611

Til forældre

Det er både spændende og udfordrende at begynde i gymnasiet. Der er nye kammerater, nye lærere og nye fag - og helt nye måder at gøre tingene på. Men det er også en tid med mange omvæltninger, for nu begynder ansvaret stille og roligt at flytte fra forældrenes skuldre til den unges.

Y7A9270

Til forældre

Vi forventer, at vores nye elever har lyst til at lære og er klar til at yde den indsats, der skal til, hvis man vil have en studentereksamen, uanset om man ønsker den røde stx-hue eller den blå hf-hue.

Vores elever skal selv tage ansvar og skal arbejde med egen motivation, men det betyder ikke, at I som forældre skal køres ud på et sidespor. Tværtimod. Det gode gymnasieforløb afhænger også af forældreopbakning og støtte.

Vi byder derfor også jer velkommen til Himmelev Gymnasium og opfordrer jer til at holde jer orienterede om livet på skolen og om jeres børns dagligdag her hos os.

I gymnasiet er der ikke et Aula, som I kender det fra grundskolen. Men der er stadig mange muligheder for at holde sig opdateret:

Nyttig information

Lectio

Lectio kan I se jeres barns skema, fravær, skemaændringer, studieplaner og lektier. Det kræver login, som udleveres personligt til den enkelte elev ved skolestart.

Hjemmesiden

Her på hjemmesiden kan I finde oplysninger om alt det, der sker i og uden for skoletiden på Himmelev Gymnasium. Det er også her, at I kan læse om opbygningen af uddannelserne og om vores Studieretninger og Fagpakker.

Vi har samlet en række praktiske oplysninger i vores side om praktiske informationer.
På siden HimmeNews kan I følge med i små og store begivenheder på skolen og få en fornemmelse af, hvad der rører sig blandt vores elever.

Forældremøde

Himmelev Gymnasium inviterer til forældremøde i 1.g og 1.hf tirsdag den 19. september 2023, hvor klassens teamlærere vil give et indblik i livet på skolen og klassens hverdag og trivsel. Forældremøderne foregår i kantinen, og I vil bl.a. få information om det kommende valg af studieretning for stx'erne og fagpakke for hf'erne. Invitation til forældremødet sendes ud i e-boks.

Forældrekonsultationer

Hvert år inviterer vi også til forældrekonsultation. Her kan I få en individuel samtale med jeres barns lærere og/eller med studievejlederen. Der er forældrekonsultation tirsdag den 12. marts 2024. Tilmeldingen foregår via Lectio (husk, at man skal være logget ind).

Sociale medier

Følg os og få billeder og nyheder fra hverdag og fest direkte i dit feed.

Himmelev Gymnasiums instagram styres af elevudvalget Himmelife. Kig med, når der er takeovers fra ekskursioner og studieture, film fra vores arrangementer og opslag fra udvalg og klasser.

Vi har også en youtube-kanal, hvor du bl.a. kan finde studieretningspræsentationer, forskellige elevproduktioner og reportager fra Go’ Morgen Himmelev.