Musik Sanger

Musik A

Engelsk A

Fortjente Bob Dylan at vinde Nobelprisen i litteratur?

Hvilke samfundsnormer afspejles i amerikanske hiphop-musikvideoer?

Hvilken rolle spillede musikken i kampen for borgerrettigheder i USA i 1960erne?

Om studieretningen

Denne studieretning er for dig, der elsker musik og samtidig gerne vil arbejde videre med engelsk på et højt fagligt niveau.

Begge fag arbejder meget varieret, og du vil komme til at være både teoretisk og praktisk.

Du får en bred viden om USA, Storbritannien og andre dele af den engelsktalende verden fx Indien, Australien og Nigeria bl.a. gennem medieanalyser og musikvideoer.

Du vil blive en del af Himmelev Gymnasiums aktive musikliv, for vi laver selvfølgelig både forårskoncert og optræder ved de store begivenheder på skolen.

Samarbejdet mellem musik og engelsk giver mulighed for at se nærmere på musikkens rolle i en bredere samfundsmæssig og historisk sammenhæng.

Vi tager ud af huset og deltager i forskellige musik- og teaterbegivenheder, og så er der også en særlig musikhyttetur på programmet, hvor vi under lidt mere uformelle former kan fokusere på et særligt emne.

Det er ikke en forudsætning, at du kan synge og spille i forvejen, men det er selvfølgelig en fordel.

Signature Icon2

VALGFAG

1 naturvidenskabeligt valgfag på B-niveau (biologi, fysik eller naturgeografi), 2 frie valgfag på mindst C-niveau, fx retorik C og samfundsfag B.

HVILKE UDDANNELSER FÅR JEG ADGANG TIL?

Studieretningen Musik A - Engelsk A giver adgang til en bred vifte af videregående uddannelser. Se oversigten på Uddannelsesguiden/Adgangskortet. Husk at dine muligheder kan udvides med dine valgfag. Prøv at taste valgfagene ind i oversigten i linket.

Musik A – Engelsk A

* Hvis Latin C vælges som et valgfag på C-niveau, kan det naturvidenskabelige fag på B-niveau
erstattes af et andet valgfag på B-niveau (C >> B)

GF

C-niveau, løft fra C- til B-niveau eller løft fra B- til A-niveau
Biologi B / Fysik B / Naturgeografi B*

DESIGN DIN STUDIERETNING

Prøv studieretningvælgeren. Her kan du selv sammensætte din drømmestudieretning og se mulighederne for sprog, kunst og valgfag.

Gå til studieretningsvælgeren

Creative Arts

SE VORES MANGE VALGFAG

Valgfagene giver dig mulighed for at tone din studieretning efter dine særlige interesser.

Se valgfag på stx